Werking
We werken op afspraak om de wachtrijen te beperken. Wanneer je voor de eerste keer langskomt kan je bellen naar het nummer 03/480 03 44 om een afspraak te maken of langskomen op een moment naar keuze binnen de openingsuren. Bij elk volgend bezoek krijg je een tijdstip voor een nieuw bezoek toegewezen (wekelijks of 2-wekelijks zoals jij dat wenst). Dit zal niet elke week op hetzelfde tijdstip zijn. Je krijgt de afspraak ook schriftelijk mee.
Bij het eerste bezoek breng je je doorverwijsbrief mee die je kreeg van het OCMW. We maken dan een klantenkaart aan. Een gekleurd bolletje duidt aan hoe groot je gezin is :
- groen voor een gezin van één of twee personen
- geel voor een gezin van drie of vier personen
- rood voor een gezin van vijf personen of meer
Dit kaartje is strikt persoonlijk. Bij verlies kan je een ander bekomen. Je kan het alleen doorgeven aan iemand die voor jouw gezin goederen komt halen. Met dit kaartje kan je ook eten aan het korting tarief in het sociaal restaurant. Kan je zelf niet komen dan mag je iemand anders sturen. Deze persoon moet wel verplicht jouw kaartje meebrengen. Wij brengen nooit goederen aan huis.
Om alles vlot te laten verlopen vragen we om stipt aanwezig te zijn op je afspraak. Als dat echt niet kan, dan kan je bellen naar 03 480 03 44 of mailen naar thofke@mivas.be. We plannen dan een nieuwe afspraak voor die week. Kom je toch niet en je hebt niet verwittigd dan kan je die week ook niet meer winkelen en moet je een afspraak maken voor de week daarop. Beperk je bezoek tot 15 minuten
Wat breng je mee bij een bezoek aan de sociale kruidenier:
- Klantenkaart
- Zakken, winkelcaddy, rugzak,… om je producten mee te nemen
- Cash geld, we hebben geen bancontact
De producten van het Fonds voor Europese hulp aan de meest behoeftigen (FEAD) zijn gratis. Je kiest zelf welke producten je wil meenemen. Wij hebben vooraf aangeduid hoeveel stuks je maximaal kan meenemen van een bepaald product afhankelijk van de kleur van je kaartje.
Zo worden de producten eerlijk verdeeld onder alle klanten. Groenten, fruit en brood zijn gratis. Andere producten worden tegen een kleine prijs aangeboden.
Er wordt een einde gesteld aan deze overeenkomst :
- bij misbruik, als je producten doorverkoopt of respectloos omgaat met de meegenomen goederen
- bij bericht aan de sociale kruidenier door de doorverwijzende instantie
- als jouw gewijzigde leefomstandigheden niet langer het gebruik kunnen verantwoorden.
- als je zelf beslist dat je niet meer komt